All posts by admin

About admin

Giannino Malossi is an independent Cultural Operator, working on the theory and practice of Creative and Cultural Industries and its relations with Economics and Finance, active also as Strategic Consultant for Companies and Institutions, Exhibition Curator and Author. Specialties: Theories and Practices of the Creative and Cultural Industries, Culture Management, Fashion and Design Management, Digital Culture, Contents Creation, Off and Online Media, Brand Management, Exhibition Design, Publishing, Iconography, Photography. Working for the fashion brand Fiorucci (1976-1981) he started the Fiorucci DXing center for interdisciplinary fashion studies. His researches ended in exhibitions and events held at the Milan Triennale (1979), the Venice Biennale (1980), the Pitti Immagine Fairs in Florence (1986- 2000) The Fashion Institute of Technology Museum (1997) and the Art Directors Club of New York (2001) Camera Nazionale della Moda Italiana in Milan (2000) and the Agenzia per la Moda in Rome. He has published several books in Italy and abroad, including, among others: This was tomorrow, Pop from style to revival (Electa, Milan 1990); The Style Engine: Spectacle, Identity, Design and Business. How the Fashion Industry Uses Style to Create Wealth (Monacelli Press, New York, 1998); Volare: The Icon of Italy in Global Pop Culture (Monacelli Press, New York, 1999); Material Man: Masculinity, Sexuality, Style (Abrams, New York, 2000). He has been involved in year 2001 in the founding of Interaction Design Institute Ivrea and as Director of Communication and Professor of Communication and Knowledge Sharing and since then is engaged in new media and digital culture, mostly trough his managing partnership with Interaction Design Lab Milano. Adjunct Professor at Politecnico di Milano, Facoltà del Design (2002-2005). His articles have been published in: Abitare, Alfebeta2, Casa Vogue, Disegno, Domus, Flair Italia Magazine, GQ Italia, i-D Magazine, Idea, Il Giornale dell’Arte, L’Espresso, Lotus International, Modo, Panorama Icon, Print, Rassegna, Rolling Stones Italia, Vogue Italia.

In-decidere. Augusto Illuminati

(…) Nell’ordine mondiale neoliberista ci sono nemici provvisori e infidi amici, tutto è gestito quale emergenza, choc ricorsivo e dunque non c’è più un vero stato d’eccezione, la crisi è la regola, la guerra è permanente e indistinguibile dalla pace, è caduto il confine fra conflitto esterno e interno. http://www.alfabeta2.it/2013/09/05/in-decidere/?utm_source=alfabeta2+articoli+per+email&utm_campaign=670b0d8faa-RSS_EMAIL_CAMPAIGN&utm_medium=email&utm_term=0_7e21973c9b-670b0d8faa-310366345

In Europa non tutti siamo berlinesi – Marco Bascetta

Può darsi invece che il «tramonto dell’occidente» europeo appartenga a quei grandi corsi e ricorsi storici di natura fatidica, dal vagabondare dello «spirito del mondo», dal conto che un pianeta spietatamente sfruttato avrebbe prima o poi presentato al vecchio continente. http://europassignano2013.wordpress.com/2013/08/29/in-europa-non-tutti-siamo-berlinesi-marco-bascetta/

Cipro. Un fallimento ben meritato? di Claus Peter Ortlieb

Ai primi di Novembre del 2012, Der Spiegel ha rivelato l’esistenza di un rapporto "segreto" della BND, secondo il quale il piano di salvataggio previsto per le banche cipriote avrebbe giovato, in primo luogo, ai detentori di conti correnti sui quali era depositato denaro sporco russo. Oligarchi, imprenditori e mafiosi russi, avrebbero depositato circa ventisei miliardi di euro sui loro conti bancari a Cipro.(…) Quanto, esattamente, di questi depositi bancari era stato acquisito attraverso mezzi criminali? Chiaramente, proprio a partire dalla natura di questo genere di denaro, non si può sapere. Per cui, tutto il contenuto informativo del rapporto della BND si può dunque riassumere in questa sola cifra: ventisei miliardi di euro sui dei conti russi, di origine indeterminata. Il resto non aveva alcuna importanza, il fine della manovra era stato raggiunto e si poteva scatenare un "dibattito sull’equità". http://francosenia.blogspot.it/2013/08/fallimenti-e-salvataggi.html

The Fugs – CIA Man

http://www.youtube.com/watch?v=hW9cCWm53H4

The Fugs is a rock/protopunk group formed in the 1960’s. This song is featured on their debut album “The Fugs First Album”. Most recently the song can be heard during the end credits on the movie “Burn after Reading” by the Coen brothers.

Lyrics:
Who can kill a general in his bed?
Overthrow dictators if they’re red?
Fucking-a man!
CIA Man!

Who can buy a government so cheap?
Change a cabinet without a squeak.
Fucking-a man!
CIA Man!

Who can train guerillas by the dozens?
Send them out to kill their untrained cousins?
Fucking-a man!
CIA Man!

Who can get a budget that’s so great?
Who will be the 51st state?
Who has got the secrets as Service?
The one that makes the other service nervous?
Fucking-a man!
CIA Man!

Who can take the sugar from it’s sack,
Pour in LSD and put it back?
Fucking-a man!
CIA Man!

Who can mine the harbors a’ Nicaragua?
Out hit all the hitman of Chicagua.
Fucking-a man!
CIA Man!

Who can be so overtly covert?
Sometimes even covertly overt.
Fucking-a man!
CIA Man!

Whos the agency well known to God?
The one that copped his staff and copped his rod?
Fucking-a man!
CIA Man!
Fucking-a man!
CIA Man!
Fucking-a man!
CIA Man!
CIA Man!
CIA Man!
CIA Man!
CIA Man!
CIA Man!
C
I
A